הפריימריז בציונות הדתית: חברי הכנסת שמרו על מקום ריאלי

איתי גדסי No Comments on הפריימריז בציונות הדתית: חברי הכנסת שמרו על מקום ריאלי

ארבעת חברי הכנסת המכהנים הצליחו לשמור על מקום ריאלי ברשימה, לצד מועמד אחד חדש לפחות זכה להגיע למקום גבוה. סמוטריץ': "קורא מכאן לבן גביר – ידי מושטת לאחדות"

צילום: יוסי זליגר
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבחירות לרשימת הציונות הדתית: לפני זמן קצר פורסמו תוצאות הפריימריז שנערכו היום (שלישי) במפלגה, ומהן עולה כי ארבעת חברי הכנסת המכהנים הצליחו לשמור על מקום ריאלי ברשימה, לצד מועמד אחד חדש לפחות זכה להגיע למקום גבוה.

במקום הראשון זכה ח"כ אופיר סופר, אחריו ח"כ אורית סטרוק, שמחה רוטמן (3), מיכל וולדיגר (4), צבי סוכות (5), משה סולומון (6), יצחק חי זאגא (7), ארנון סגל (8), נעמה זרביב (9) ורחלי צינקין (10).

אחריהם הגיעו ד"ר מאיר סיידלר למקום 11, יוסף שפייזר 12, דוד פיין 13, אלירן יעיש 14, משה בהטה 15 ומשה רוט 16.

יו״ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ נאם: "מזל טוב לציונות הדתית וברכות לכל חברי הרשימה המנצחת ולכל המועמדים ובעיקר תודה ל- 24,113 המתפקדים על חגיגה דמוקרטית שהגיעה לשיאה היום.

"הנבחרת שנבחרה מייצגת את המגוון של הציבור הדתי לאומי, אנשי פריפריה ומרכז, מטפחות שבגליל, מגבעת שמואל ומחברון. אנשי עשייה מנוסים עם רקורד של עשייה. נבחרת מנצחת שתעזור לנו לנצח בבחירות.

לדבריו "אלו בחירות גורליות לעתיד המדינה. ראינו איך בשנה האחרונה את תוצאות הממשלה הרעה שקמה בתמיכת רע"ם והתנועה האיסלמית ובהמשך גם נשענה על הרשימה המשותפת.

"זה דבר שפגע בכבוד הלאומי, הוביל להזרמת כספים לתנועה האיסלמית וגרם לאויב הערבי להרים את הראש. הפעם אסור שזה יחזור. בפעם האחרונה שמענו כל מיני תירוצים על הפרת הבטחות אחרי הבחירות לגבי ההליכה עם רע"ם, סיסמאות שטענו שעושים את זה כדי למנוע בחירות חמישיות וכו'.

הוא ציין "הפעם אני קורא לכל ראשי המפלגות לחתום מראש על הצהרת נאמנות שבשום תנאי ושום מצב לא יקימו ממשלה איתם. אני סומך על חברי לגוש הימין- ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אריה דרעי ומשה גפני שיצטרפו אלי, אבל המבחן האמיתי יהיה של אותם אלו שמבקשים לקבל קולות מהימין ולא עמדו במבחן הזה בפעם הקודמת, איילת שקד, יועז הנדל, בני גנץ, גדעון סער ויאיר לפיד. תחתמו או שתבהירו לציבור את האמת שאתם מתכוונים להקים איתם ממשלה אחרי הבחירות.

עוד אמר סמוטריץ': "אנחנו יוצאים הערב לדרך חדשה. שמעתי את דבריו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שקרא לי ולחברי איתמר בן גביר להגיע לאחדות, ואני מסכים איתו וקורא מכאן לאיתמר: ידי מושטת לאחדות, בוא ניפגש כבר מחר ונשב עד שייצא עשן לבן כדי להגיע להסכם על ריצה משותפת יחד עם הנבחרת המופלאה שבחרנו היום.

"לסיכום, הפעם באים למשול. אנחנו מתכוונים לתקן את הליקויים שלא הצלחנו לקדם בשנים האחרונות: במערכת המשפט, החזרת המשילות לנגב ולגליל, החלת הריבונות ביהודה ושומרון, והורדת יוקר המחיה בעזרת רפורמות כלכליות. יחד עם הנבחרת המצוינת שנבחרה היום נעצב את עתיד מדינת ישראל", סיים.

סא"ל במיל' משה סולומון נציג הפריפריה ומקום 6 בפריימריז הגיב: "מתפקדי הציונות הדתית הוכיחו היום כי הפריפריה החברתית והפיזית בישראל חשובה לא פחות מההתיישבות, מהצורך בשינוי מערכת המשפט או ענייני דת ומדינה. רשימת הציונות הדתית לכנסת הבאה כפי שהיא מסתמנת תתן מענה לכל גווני הציבור הימני בישראל.

"אני גאה להיות חלק מהנבחרת המדהימה הזאת בראשותו של ח"כ בצלאל סמוטריץ ובעזרת ה' נקבל את אמון העם ונכנס בכח גדול לכנסת ישראל".



0 תגובות